Nové trendy ve výuce přírodovědy na Základní škole
v Lískovci – projekt Badatelé
Od listopadu 2012
jsou žáci 4. a 5. ročníku Základní školy v Lískovci zapojeni do projektu
Badatelé. V hodinách přírodovědy se svými učiteli ověřují metodické
materiály, které podporují badatelské aktivity. Žáci sami sebe vidí jako
badatele, přijímají roli vědce.
Hlavním cílem
projektu je zavést do výuky takové metody a formy práce, které podporují rozvoj
badatelských dovedností žáků a rozvíjí tím jejich zájem o přírodovědné obory.
Kromě ověřování metodických materiálů probíhá evaluační výzkum, který otestuje,
zda u žáků ověřovacích škol došlo k posunu ve vybraných badatelských
dovednostech.
V závěrečné
fázi tohoto projektu budou rozšířeny metodické materiály a zkušenosti
z výuky po celé České republice. Materiály budou umístěny na volně
dostupném vzdělávacím portálu. Proběhne informační kampaň a budou realizovány
semináře pro pedagogy v jednotlivých krajích České republiky.
Tento projekt řídí
a organizuje sdružení Tereza.
Důležité je nepřestat se ptát. Zvědavost existuje z dobrého důvodu. Nelze než žasnout, rozvažujeme-li o tajemstvích věčnosti, života a úžasného uspořádání věcí vezdejších. Stačí, když se člověk snaží každý den porozumět alespoň kousku tohoto tajemství. Nikdy neztrácejte zvědavost, tu posvátnou vlastnost.
Důležité je nepřestat se ptát. Zvědavost existuje z dobrého důvodu. Nelze než žasnout, rozvažujeme-li o tajemstvích věčnosti, života a úžasného uspořádání věcí vezdejších. Stačí, když se člověk snaží každý den porozumět alespoň kousku tohoto tajemství. Nikdy neztrácejte zvědavost, tu posvátnou vlastnost.
Albert Einstein
Žádné komentáře:
Okomentovat