V průvodci pro
učitele se uvádí / volně upraveno/: „Tréninkové
aktivity uvedené níže v tomto kroku mají za úkol nacvičit dodržování
jednotlivých - vědeckých zásad
V ucelené badatelské lekci je ale stěžejní, aby si pokus,
pokud to jen půjde, naplánovali sami žáci. Je, ale nebezpečí, že si průběh
pokusů dobře nepromyslí a dojde k nesprávné interpretaci výsledků. K pochopení
potřeby vedení přesných a jednoznačných zápisů přispívá i aktivita – Zmatené vzorky vody.
HYPOTÉZA zní: Voda z kohoutku obsahuje méně bakterií než ta
balená.
Lumír připravil vzorky vody bez jednoznačného označení, z laboratoře
se mu vrátily pomíchané a nevěděl zda se jedná o vodu kohoutkovou nebo balenou.
Co měl Lumír udělat jinak? Naši badatelé to řešili
následovně. Jsou zde uvedeny příklady zdařilé i ty, ze kterých se můžeme poučit pro příště ...
Žádné komentáře:
Okomentovat