pátek 8. února 2013

Zmatené vzorky vody


V průvodci  pro učitele se  uvádí / volně upraveno/: „Tréninkové aktivity uvedené níže v tomto kroku mají za úkol nacvičit dodržování jednotlivých - vědeckých zásad

V ucelené badatelské lekci je ale stěžejní, aby si pokus, pokud to jen půjde, naplánovali sami žáci. Je, ale nebezpečí, že si průběh pokusů dobře nepromyslí a dojde k nesprávné interpretaci výsledků. K pochopení potřeby vedení přesných a jednoznačných zápisů přispívá i aktivita – Zmatené vzorky vody.

HYPOTÉZA zní: Voda z kohoutku obsahuje méně bakterií než ta balená.

Lumír připravil vzorky vody bez jednoznačného označení, z laboratoře se mu vrátily pomíchané a nevěděl zda se jedná o vodu kohoutkovou nebo balenou.

Co měl Lumír udělat jinak? Naši badatelé to řešili následovně. Jsou zde uvedeny příklady zdařilé i ty, ze kterých se můžeme poučit pro příště ...
 

 

 






 
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat